FANDOM

Emilíana Torrini, właść. Emilíana Torrini Davíðsdóttir - (ur. 16.05.1977 w Kópavogur) - islandzka piosenkarka i kompozytorka.

Wczesne lataEdytuj

Ojciec Emilíany Torrini pochodzi z Włoch, zaś jej matka jest Islandką. Emilíana dorastała w Kópavogur. Tam w wieku 7 lat wstąpiła do chóru jako sopranistka, który opuściła mając 15 lat. Później pracowała jako kelnerka w restauracji swojego ojca. Zdobyła popularność w Islandii, w 1994, kiedy w wieku 17 lat wygrała konkurs piosenki śpiewając I Will Survive.

Kariera muzycznaEdytuj

Jej najbardziej znany album to Love in the Time of Science. Wcześniej, wyłącznie w Islandii, wydała albumy Spoon, Crouçie D’où Là oraz Merman. Oficjalna strona artystki określa jej muzykę jako „nieklasyfikowalną”.

Emilíana pracowała z Gus Gus nad dwiema piosenkami (Is Jesus Your Pal? i Why?) podczas tworzenia ich debiutanckiego albumu Polydistortion (1997).

W 2003 napisała utwór dla Kylie Minogue Slow. Zaśpiewała również Gollum’s Song, główny temat filmu Petera Jacksona „Władca Pierścieni: Dwie wieże”. W 2002 zaśpiewała Hold Your Hand na albumie Bunkka Paul Oakenfold.

W 2003 współpracowała z duetem Thievery Corporation nad dwiema piosenkami: Heaven’s Gonna Burn Your Eyes i Until the Morning przy nagrywaniu płyty The Richest Man in Babylon (2005). Pomagała również w nagrywaniu debiutanckiego albumu Slovo - Nommo.

Udział w World Songs ContestEdytuj

Edycja Menadżer Piosenka Punkty Miejsce
2. WSC Absence Beggar's Prayer 74 8