FANDOM

Evridiki Theokleous, grec. Ευρυδίκη Θεοκλέους (ur. 25.02.1968 w Limassol) - grecko-cypryjska piosenkarka. Evridiki jest jedną z najbardziej popularnych i najbardziej sprzedającą się piosenkarką w Grecji i na Cyprze. Pracowała z takimi osobistościami greckiego przemysłu muzycznego jak Giorgos Theofanous, Vasilis Papakonstantinou, Giorgo Hatzinasio, Yannis Spanos, Marios Tokas, Dimitris Korgialas, Vangelis Dimitriadis, Christos Dantis, Natalia Germanou, Eleni Peta, Giorgos i Yannis Vardis, Stelios Rokkos, Sakis Rouvas.

Wczesne lataEdytuj

Od wczesnych lat uczestniczyła w chórkach na dużych występach.

Kiedy skończyła szkołę, poszła do Le Studio des Variétés w Paryżu, we Francji, gdzie studiowała muzykę, teatr i taniec. Po skończeniu tej szkoły poszła do Berklee College of Music w Bostonie, w USA, gdzie doskonaliła swój talent muzyczny na kursach harmonii i instrumentacji.

W 1989 przeprowadziła się do Aten, w Grecji, a w 1991 nagrała swój pierwszy solowy album “Gia proti fora”.

Konkurs Piosenki EurowizjiEdytuj

Trzy razy reprezentowała Cypr na Konkursie Piosenki Eurowizji: raz w 1992 (w Malmö, w Szwecji z piosenką "Tairiazoume", drugi w 1994 (w Dublinie, w Irlandii) z piosenką “Ime Anthropos Ki Ego”, a trzeci w 2007 (w Helsinkach, w Finlandii) z piosenką "Comme çi, comme ça". Szczególnie w 1994 jej występ wzbudził kontrowersje z powodu sugerowanego politycznego podtekstu piosenki. Była jedną z faworytek do zwycięstwa z powodu nawiązującej do muzyki ludowej melodii piosenki i bardzo sentymentalnego wykonania. "Faworytka" ostatecznie zajęła jedenaste miejsce.

Życie prywatneEdytuj

W 1994 wyszła za mąż za Giorgosa Theofanousa, ojca jej dziecka Angelosa, kompozytora i producenta jej pierwszych 9 albumów. Giorgos Theofanous nazywał Evridiki swoją muzą, nawet po rozwodzie w 2000 roku utrzymują przyjacielskie stosunki.

Udział w World Songs ContestEdytuj

Edycja Menadżer Piosenka Punkty Miejsce
1. WSC Avis I zoi echei chroma udział niepotwierdzony