FANDOM

Kanada (ang. i fr. Canada) – państwo położone w Ameryce Północnej, rozciągające się od Oceanu Atlantyckiego na wschodzie do Oceanu Spokojnego na zachodzie i Oceanu Arktycznego na północy. Na południu i północnym zachodzie graniczy ze Stanami Zjednoczonymi, granice morskie: na północy z Danią (Grenlandia) i na wschodzie z Francją (wyspy Saint-Pierre i Miquelon). Drugie państwo świata pod względem powierzchni (po Rosji) oraz 38. pod względem ludności. Kanada jest członkiem ONZ, NAFTA, Wspólnoty Narodów, Frankofonii, NATO, G8, APEC.

Obszar obecnej Kanady zamieszkiwały od tysięcy lat ludy tubylcze (plemiona Indian i Inuitów). Rozpoczęte pod koniec XV w. brytyjskie i francuskie ekspedycje zbadały całe atlantyckie wybrzeże Kanady, co spowodowało stopniowe ich zasiedlenie przez brytyjskich i francuskich obywateli. W 1867 cztery kolonie wchodzące w skład Brytyjskiej Ameryki Północnej uchwaliły Konfederację Kanady i powołały do życia nowe państwo – Kanadę. Stopniowy proces uniezależniania się od Wielkiej Brytanii osiągnął punkt kulminacyjny w 1982, gdy uchwalenie nowej Ustawy o Kanadzie (ang. Canada Act 1982) zerwało ostatnie więzi zależności od parlamentu brytyjskiego.

Kanada do dziś pozostaje monarchią konstytucyjną, z Elżbietą II jako głową państwa i utrzymuje demokrację parlamentarną. Jako konfederacja złożona z dziesięciu prowincji i trzech terytoriów, Kanada pozostaje krajem dwujęzycznym i wielokulturowym, w którym na poziomie federalnym obowiązują dwa języki oficjalne: angielski i francuski (w ich kanadyjskich odmianach). Kanada jest państwem uprzemysłowionym i zaawansowanym technicznie, o zróżnicowanej gospodarce w znacznym stopniu uzależnionej od własnych bogactw naturalnych i wymiany handlowej – zwłaszcza ze Stanami Zjednoczonymi, z którymi Kanada posiada trwałe i liczne związki.

Historia w WSC Edytuj

Menadżerowie: SecretViolence (1-5), Davioz (6-10), ldiotka (11-15), david (16-20)

Edycja Menadżer Wykonawca Piosenka Punkty Miejsce
1. WSC SecretViolence Coeur De Pirate C'etait salement romantique 32 21
2. WSC SecretViolence Conjure One Face The Music 54 15
3. WSC SecretViolence Crystal Castles Celestica 77 9
4. WSC SecretViolence Loreena McKennitt Tango To Evora 47 1
5. WSC SecretViolence Feist So Sorry 88 2
6. WSC Davioz Metric Sick Muse 87 7
7. WSC Davioz Broken Social Scene All To All 51 11
8. WSC Davioz Tegan and Sara Hell 64 9
9. WSC Davioz Wolf Parade I'll Believe In Anything dyskwalifikacja
10. WSC brak udziału
11. WSC ldiotka Ndidi Onukwulu Lost Chances 40 11
12. WSC brak udziału
13. WSC ldiotka Basia Bulat Snaked And Ladders dyskwalifikacja
14. WSC brak udziału
15. WSC brak udziału
16. WSC david Austra Beat And The Pulse TBA TBA