FANDOM

Keith Lionel Urban (ur. 26 października 1967 w Whangarei w Nowej Zelandii) - australijski piosenkarz country, gitarzysta, zdobywca dwóch nagród Grammy, który sukcesy komercyjne odniósł głównie w Stanach Zjednoczonych.

Dorastał w Australii, niedaleko Brisbane. Jego rodzice byli miłośnikami kultury amerykańskiej, zwłaszcza właśnie muzyki country. W wieku sześciu lat zaczął grać na gitarze, w wieku lat ośmiu dał pierwszy koncert. W 1992 roku opuścił Australię, by w Stanach Zjednoczonych, na większym rynku, zaprezentować swą muzykę. Po kilku latach w drodze, koncertowaniu bez większego rozgłosu, podpisał kontrakt z Capitol Records. Nastąpiły wielkie sukcesy, trzy albumy solowe, które wydał sprzedano w 5 milionach egzemplarzy w trzech tylko krajach: USA, Kanadzie i Australii. W 2002 roku wydał album Golden Road (zawiera przeboje Somebody Like You, Song for Dad...), w 2004 roku Be Here (znany singiel Days Go By).

W roku 2007 odbył światowe tournée (miasta amerykańskie, Anglia, Niemcy, Australia). W końcu 2006 roku odbył terapię antynarkotykową. W latach 90. był uzależniony od kokainy.

Udział w World Songs ContestEdytuj

Edycja Menadżer Piosenka Punkty Miejsce
1. WSC Pawek707 Once In A Lifetime 51 12