FANDOM

Nancy Ajram ,arab. نانسي عجرم (ur. 16.05.1983 w Achrafieh) - popularna arabska piosenkarka z Libanu. Jej teledyski reżyserowane przez Nadinę Labaki, również Libankę, zrewolucjonizowały arabski przemysł muzyczny.

PoczątkiEdytuj

W wieku 13lat wzięła udział w telewizyjnym programie „Nojoum el Mustaqbal” (Gwiazdy Przyszłości), wygrywając główną nagrodę. Wkrótce po tym rozpoczęła naukę muzyki pod kierunkiem najlepszych libańskich nauczycieli. Mając 18 lat stała się członkiem Stowarzyszenia Profesjonalnych Artystów Libanu, pomimo bardzo młodego wieku.

Kariera muzycznaEdytuj

Jej pierwszy album „Mehtagalak”, wydany w 1998, wprowadził Nancy w świat show-businessu. Jednak na wydanie kolejnego albumu „Shil Ayounak Aney” fani musieli czekać do roku 2001. Prawdziwa sława nadeszła po wydaniu trzeciej płyty „Ya Salam”. Z tego albumu, który w wolnym tłumaczeniu znaczy Jak wspaniale!, pochodzą trzy przeboje „Akhasmak Ah”, „Ya Salam” oraz „Sehr Eyounoh”.

Jej kolejna płyta „Ah we Nos” wydana została w roku 2005. Album odniósł jeszcze większy sukces takimi przebojami jak „Enta Eh”, „Oul Tani Eih”.

Rok 2006 to kolejny album z wypracowanym już stylem zatytułowany „Ya Tabtab Wa Dalla”. Z niego pochodzą kolejne przeboje: „Moagaba”, „Ana Yalli Bahebbek” oraz „Ehsas Jeded”.

Rok 2007, Nancy wydała album skierowany ku dzieciom pt. „Shakhbat Shakhabeet”.

W 2008 roku we wrześniu wyszła za mąż za Dr. Fadi AlHachema.16 Maja 2009 roku w dniu swoich urodzin Nancy urodziła córeczkę Milę.

Udział w World Songs ContestEdytuj

Edycja Menadżer Piosenka Punkty Miejsce
1. WSC Ajra Ebn el geran 28 23